неділя, 29 листопада 2015 р.

Із досвіду роботи



Ні з чим не порівняти труд учителя.
Радіє ткаля шовку під руками,
Радіє сталевар вогню своєму,
Свіча радіє диву оксамиту,
Озимина під небом барвінковим –
Учителю потрібні ж роки й роки,
Що б квіт у плід тривожно перецвів.
І. Драч

ІЗ ДОСВІДУ РОБОТИ: « ЗАСТОСУВАННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЙ ТА НАВЧАЛЬНИХ ПРОЕКТІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ»

В Україні відбувається становлення нової системи освіти, зорієнтованої на особистість учителя, змінюються моральні цінності, пріоритети. Переді мною стоїть завдання навчити й виховати таких громадян, які ефективно, бережно й творчо використовуватимуть природні ресурси, свідомо будуть  ставитись до свого майбутнього розвитку. На сьогодні учні опинились серед потужних потоків інформації, розібратися в яких неможливо   без учителя. На уроках історії, я активізую учнів до навчально-пізнавальної діяльності. Головна мета активізації – удосконалення якості, навчального процесу, що досягаються шляхом формування активності й самостійності учнів.
     Мене надихає той факт, що в Україні розробляється значна кількість мультимедійних продуктів: енциклопедії, електронні карти, віртуальні екскурсії по музеях, відеофільми, фрагменти з яких доцільно використовувати на уроках історії. 
     Уміле використання мультимедійних та відеоматеріалів підвищує зацікавленість учнів історією, сприяє глибинному ознайомленню з окремими її сторінками. Саме фільми, а точніше невеликий його фрагмент сприяє візуалізації пізнавального процесу. У той час беру до уваги, що переважна більшість відеофільмів створюється людьми, далекими від методики викладання уроків історії у школі.   Відеоінформація супроводжується низкою питань розвивального характеру, діалогами, коментуванням.
    На уроках залучаю до пізнавального процесу дітей. На далі я хочу зупинитися на окремих видах робити з учнями, використовуючи досвід педагога Дьюї -  основоположником методу проектів.
     Існує декілька видів навчальних проектів: проекти ігор, екскурсійні проекти, розповідальні проекти.
     Серед конструктивних, найбільш відповідають  характеру предмета творчі проекти.
      Підготовка презентацій – серйозний, творчий процес,  кожен елемент якого є продуманим і змістовим з точки зору сприйняття учнями. З учнями ми використовуємо такі різновиди презентацій:
1)                Презентація для повторювально – узагальнюючих уроків;
2)                Комп’ютерні презентації, що мають повноцінний  методичний супровід уроків;
     Учні у складі робочих груп, аналізують запропоновану інформацію, в тому числі Інтернет – ресурси, згідно з поставленими запитаннями.  Результати діяльності оформляються учнями у вигляді презентацій.
3) Урок-подорож з використанням презентацій учнів (власноруч намальовані малюнки, карти).
4) Комбінований урок з елементами рольової гри;
5) Засвоєння нових знань з елементами практичної роботи.
     Під час створення презентацій створюються такі важливі навички роботи як:
1)                Критичне осмислення інформації;
2)                Виділення основного в інформаційному повідомленні;
3)                Систематизація і узагальнення матеріалу;
4)                Грамотне подання здобутої інформації.
     Для підготовки презентації проводжу науково-дослідницьку роботу, використовую велику кількість джерел інформації. Якщо презентацію робить учень, то під час створення слайда він у презентації перетворюється на художника.
    Протягом презентації учні набувають досвіду публічних  виступів, формується вміння формувати і викладати особисту позицію. Під час такої роботи має місце елемент змагання, що дозволяє підвищити самооцінку учня. Одним з таких сучасних методів який я використовую на уроках історії, є метод навчального проекту.  Навчальний проект, з точки зору учня , - це можливість виконувати щось цікаве самостійно; це діяльність, що дає змогу виявити себе, випробувати свої знання, показати публічно результат; ця діяльність спрямована на розв’язання цікавої проблеми сформульованої самими учнями, коли результат цієї діяльності є практичним по суті.
Впродовж     останніх  років я використовую різні типи проектів на уроках історії:
1)                Інформаційні проекти – збирається і аналізується інформація  про якийсь об’єкт чи явище. ( Наприклад 5 кл. « Про що можна довідатись з сімейного альбому»).
2)                Ігрові проекти – учасниками виконуються певні ролі зумовлені характером та змістом проектів (Наприклад 6 клас. «Повсякденне життя римлян»).
3)                Дослідницькі проекти – під час роботи досліджується якась проблема (Наприклад 10 клас. «Тоталітаризм – феномен ХХ ст.).
Учні можуть готувати проекти, працюючи індивідуально, в парах і групах.
Етапи роботи над проектом:
Вибираю тематику проекту, постановку проблеми
Для того що б створити проблемну ситуацію, якою б учні зацікавилися і почали над нею працювати, необхідно:
1.                Підвести дітей до розв’язання суперечностей і запропонувати знайти їх рішення (Наприклад, у чому сила і слабкість тоталітарних систем).
2.                Знаходжу зацікавлення суперечностей у практичній діяльності (наприклад, висловити власну точку зору,  щодо вислову У. Черчілля: «Демократія – це жахлива річ.. проте нічого кращого за неї людство не вигадало»).
1)                Як ви розумієте цей вислів?
2)                Чи погоджуєтесь ви з точкою зору У. Черчілля?
3.                Викладаю різні точки зору щодо однієї проблеми.
4.                Спонукати учнів для порівняння, узагальнення, висновків (Наприклад: порівняти демократію і тоталітаризм за певними критеріями, зробити висновки).
5.                Ставити конкретні запитання.
1)                Дайте визначення, що таке держава.
2)                 Які форми політичних режимів вам відомо?
Чим вони різняться між собою?
3)                Яку форму правління ви вважаєте найбільш оптимальною?
4)                Якою є природа тоталітаризму?
5)                У чому сила і слабкість тоталітарних систем?
6.                Ставлю проблемне завдання. Наприклад, як ви вважаєте, чи можна тоталітаризм вважати феноменом ХХ ст.?
Після визначення головної проблеми проекту переходжу до наступного етапу.
Шукаю інформації про проблему, обґрунтовую тему проекту
     На цьому етапі роботи  учні працюють самостійно. Вони займаються пошуком інформації  в Інтернеті, аналізують її, систематизують, осмислюють знайдений матеріал, обробляють належним чином, групують і концентрують.  Саме від того,   наскільки повним, цікавим  та науково достовірним буде підібраний матеріал. Залежить якість виконання проекту.
З’ясовую причини і наслідки проблем, шукаю шляхи їх розв’язання 
Учні повинні чітко розібратися в матеріалах теми, визначити причини та наслідки проблеми.
Оформляю результати дослідження та публікую проект
Кожен учень намагається оформити і подати зібрану ним інформацію за даної теми так, щоб аудиторія, на яку вона розрахована, сприймала її належним чином. Тому цей етап найцікавіший для учнів, оскільки він створює умови для самореалізації, зокрема для того, щоб, наприклад, продемонструвати навички роботи.
Аналіз та оцінка роботи учнів
  Ще на початку роботи над проектом розробляю  і повідомляю учням критерії оцінювання. Підбиваючи підсумки роботи на уроці відзначаю позитивні сторони роботи на уроці, а також указую на всі недоліки під час роботи над проектом.
   На уроці історії використовую презентації, відходжу від тотального використання словесно-теоретичних методів  і переходжу до методів безперервного збудження активності та  самостійності учнів на уроці.  Застосовуючи на уроках методи презентацій привчаю дітей правильно обробляти інформацію отриману під час роботи, вчу розуміти суть перетворень, критично осмислювати.
 Я вважаю, що методи проектів та презентацій – це знаряддя праці, ефективність якого залежить від уміння вчителя застосовувати його для досягнення педагогічних цілей.
   Так чином, творчий підхід дозволяє педагогу максимально ефективно використовувати своїй роботі  багатий інструментарій , що представляється методами проектів та презентацій.

2 коментарі:

  1. Досить цікавий досвід роботи над проектом)), я навіть дещо візьму для себе. Дякую!

    ВідповістиВидалити
  2. ВСІ ЧИТАТИ ЦЕ СВІДЧЕННЯ, ЯК Я ОТРИМАВ ПОЗИЦІЮ У ЛЕГІТОВОЇ І ДОВІРНОЇ КРЕДИТНОЇ КОМПАНІЇ Мене звати Керстін Ліс, я шукав позику для погашення своїх боргів, усі, кого я зустрічав, шахраї і брали гроші, поки нарешті не зустрівся з паном Бенджаміном Брейл Лі Він зміг дати мені позику в розмірі 450 000,00 R. Я сьогодні розмовляю як найщасливіша людина у всьому світі, і я сказав собі, що будь-який позикодавець, який рятує мою сім'ю від нашого бідного становища, я розповім це ім'я всьому світу, і я дуже радий сказати, що моя сім'я повернувся назавжди, тому що я потребував позики, щоб розпочати своє життя спочатку, оскільки я є одинокою мамою з трьома дітьми, і весь світ здавалося, що це висить на мені, поки я не мав на увазі, що БОГ послав позикодавця, який змінив моє життя і сім'ї моєї сім'ї, БОГ, який боїться позикодавця, містере, Бенджамін, він був БОГ-Спаситель, посланий рятувати мою сім'ю, і спочатку я думав, що це не стане можливим, поки я не отримаю свою позику, я запросив його до своєї сім'ї -у цілій партії, яку він не відмовив, і я пораджу будь-кому, хто справді потребує позики, зв'язатися з паном Бенджаміном Брейлем Лі електронною поштою за адресою (247officedept@gmail.com), оскільки він є найбільш розуміючим і добрим сердечним позикодавцем. коли-небудь зустрічалися з турботливим серцем. Він не знає, що я роблю це, поширюючи свою доброзичливість до мене, але я відчуваю, що маю поділитися цим з усіма вами, зв’язавшись із потрібною позиковою компанією електронною поштою за адресою: 247officedept@gmail.com або whatsapp + 1-989-394-3740. .

    ВідповістиВидалити